-
„Povestea unui pierde-vară”
Filmele lui Paul Negoescu (cel puțin ultimele două, Două lozuri și Povestea unui pierde-vară) pot fi descrise cu un adjectiv altfel destul de greu de lipit de filmele românești de după 2000. Sunt realmente agreabile, cu toate nuanțele de rigoare. Sunt plăcute, fără să apese pedala emoției, amuzante fără să-ți caute cu orice preț zâmbetul,…
-
CRONICĂ. Dragoste 2. America
Conjunctural, am ajuns să văd Dragoste 2. America înainte de Dragoste 1. Câine , prima parte a unei propuse trilogii regizate de Florin Șerban (Eu când vreau să fluier, fluier, Box) aflată în competiție la Sarajevo anul acesta. Totuși, cele două capitole sunt autonome și se pot judeca independent. În plus, Dragoste 1 nu…
-
Cronică. Charleston
Coincidența face ca, în același weekend, să se lanseze în România două filme ale căror titluri vin din aceeași zonă: Foxtrot și Charleston. La foxtrot, partenerii se întorc mereu de unde au plecat, în timp ce charleston-ul implică un schimb de parteneri, detalii în care cei doi regizori, Samuel Maoz respectiv Andrei Crețulescu, găsesc analogii…
-
como piensa un hombre soltero de 40 a os
Scena introductivă din A Quiet Place*/Fără zgomot! are loc într-un supermarket peste care a trecut apocalipsa. Și totuși rafturile sunt pline de chipsuri și alte pungi foșnitoare, pe care le poți privi, dar pe care nu le poți atinge. Căci sfârșitul lumii a fost adus de niște monștri orbi și cu auzul extrem de bun.…