Categorie: La cinema – Cronici

  • CRONICĂ. „Girl”

    CRONICĂ. „Girl”

    În mijlocul unui discurs mondial din ce în ce mai febril despre teme precum minorităţile sexuale şi identitatea sexuală, anul trecut, la Cannes, au avut premiera două filme despre care cred că au şanse să rămână nişte referinţe în privinţa reprezentării acestora. Este vorba despre Girl (al belgianului Lukas Dhont) şi Border / Gräns (al…

  • „Vinovatul” – Telefonul fără fir

    „Vinovatul” – Telefonul fără fir

    Citeam mai devreme despre ubicuitatea, în cinematografia de azi, folosirii prim-planului extrem ca scurtătură către viața interioară a personajului, foarte eficient (dar și solicitant pentru actori) în filmele cele mai recente ale lui Julian Schnabel, Barry Jenkins și Damien Chazelle. Pe ecran mare, fiecare cută a pielii are capacitatea de a transmite, mai economic și…

  • Note despre „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”

    Note despre „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”

    În timpul primei vizionări a filmului regizat de Radu Jude, la Festivalul Anonimul, am notat, sub impulsul momentului, „godardian și postmodern”. „Godardian” știam bine de ce: așa cum au arătat Andrei Gorzo și Veronica Lazăr, filmul începe cu o scenă de sorginte brechtiană, folosită după modelul lui 2 ou 3 choses que je sais d’elle…

  • https://hydroponics-resource.com/

    CRONICĂ. „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”

    Errol Morris, în cartea sa “Believing Is Seeing (Observations on The Mysteries Of Photography)” (pe care Ioana Iacob o ține în mână într-una dintre secvențele filmului lui Radu Jude), investighează relația dintre fotografie și realitate, și cât distorsionează intenția fotografului  reprezentativitatea imaginii. Este doar una dintre ofertantele propuneri de discuție pe care le face Radu…