Errol Morris, în cartea sa “Believing Is Seeing (Observations on The Mysteries Of Photography)” (pe care Ioana Iacob o ține în mână într-una dintre secvențele filmului lui Radu Jude), investighează relația dintre fotografie și realitate, și cât distorsionează intenția fotografului reprezentativitatea imaginii. Este doar una dintre ofertantele propuneri de discuție pe care le face Radu…
Filmele lui Paul Negoescu (cel puțin ultimele două, Două lozuri și Povestea unui pierde-vară) pot fi descrise cu un adjectiv altfel destul de greu de lipit de filmele românești de după 2000. Sunt realmente agreabile, cu toate nuanțele de rigoare. Sunt plăcute, fără să apese pedala emoției, amuzante fără să-ți caute cu orice preț zâmbetul,…
Conjunctural, am ajuns să văd Dragoste 2. America înainte de Dragoste 1. Câine , prima parte a unei propuse trilogii regizate de Florin Șerban (Eu când vreau să fluier, fluier, Box) aflată în competiție la Sarajevo anul acesta. Totuși, cele două capitole sunt autonome și se pot judeca independent. În plus, Dragoste 1 nu…
Coincidența face ca, în același weekend, să se lanseze în România două filme ale căror titluri vin din aceeași zonă: Foxtrot și Charleston. La foxtrot, partenerii se întorc mereu de unde au plecat, în timp ce charleston-ul implică un schimb de parteneri, detalii în care cei doi regizori, Samuel Maoz respectiv Andrei Crețulescu, găsesc analogii…