-
„Penibil”, „ridicol”, „dezamăgitor”: filmul cu Medeea Marinescu, criticat dur în Franţa
Donnant Donnant, comedia în care Medeea Marinescu a primit o partitură alături de celebrul actor Daniel Auteuil, nu are parte de cronici prea entuziaste în Franţa. Zilele acestea, filmul lui Isabelle Mergault – la a doua colaborare cu actriţa româncă după succesul lui Je vous trouve très beau – rulează în cinematografele din Hexagon. Cei…
-
„The Road” – Focul la ei
„We’re the good guys. We’re carrying the fire”, îi transmite periodic părintele copilului în filmul The Road. Cuvintele astea sunt menite să funcţioneze, în primul rând, ca un soi de incantaţie liniştitoare. Să mai reducă din povara de a fi nevoit să trăieşti zi de zi într-o lume post-apocaliptică, rasă din temelii de un cataclism…
-
„Mar Nero” – puterea clişeelor
Puţini dintre regizorii care calcă pe pământ străin în filmele lor reuşesc să se scuture la intrare de clişee şi prejudecăţi. Federico Bondi nu face excepţie în Mar Nero/ Marea Neagră, deşi intenţiile lui sunt dintre cele mai bune. Regizorul debutant le ia apărarea românilor în faţa semenilor săi italieni şi simte nevoia să argumenteze…
-
Conceptual – „The Limits of Control”
Soundtrack-ul filmului The Limits of Control începe cu un loop precis gestionat, proiectat pe o durată de 13 secunde. Un sunet electronic difuz se prelungeşte, descompus în fragmente ce par să se definească strict prin interconecvitate: fiecare îl preia pe cel anterior şi se extinde forţat spre următorul. Acest micro-cosmos muzical, de mărimea unui pătrat…